Digitální detox

Možná už jste taky prošla nějakou detoxikační kúrou abyste si pročistila tělo. Hlídáte si potraviny, aby prospívaly vašemu tělu a zbavila jste se tak toxinů. A zkoušela jste někdy už i digitální detox?

Digitální detox

Všechno, na co si vzpomeneme, máme dnes online. Od nákupů, přes seznamku, vzdělání i lístky do kina a divadla. Máme dojem, že máme vše pod kontrolou. Jenže…

Začínají nám kolabovat vztahy, zahlcujeme se informacemi a často máme pocit, že nám zaručeně musí prasknout hlava. Ze všech stran se valí informace. Jak to zastavit a dopřát si digitální detox? Mám pro vás hned několik tipů.

Nekompromisně vypněte notifikace v mobilu

Možná už se pokoušíte po telefonu sahat minimálně. Jenže pípne notifikace na FB a už to jede. Najednou zjistíte, že místo digitálního detoxu uběhla zase půlhodina, protože vám kámoška okomentovala další novou fotku na zdi.

Ideální je odinstalovat aplikace jako Facebook, Linkedin a ostatní, aby vás nelákaly. Tím si uděláte službu nejvyšší. Pokud máte pocit, že tak razantní krok nedáte, vypněte si notifikace a zvuk, aby vás po pípnutí mobil tolik nelákal.

Dejte si údobí, kdy na telefon nesáhnete

Když přijdete z práce domů, odložte telefon někde mimo svůj dosah. Stanovte si například, že od 19. do 7. hodiny ranní na mobilu zkrátka nejste. Místo datlování pak můžete trávit čas s rodinou a s partnerem, bez zbytečného stresu, že vám zase někdo volal.

Když si z tohoto uděláte pravidlo, vaši blízcí se naučí vám volat a psát v dobu, kdy jste v dosahu. Vy tak máte možnost vyčistit si hlavu. Zpráva od kamarádky vám zajisté za pár hodin neuteče.

Dopřejte si podnětné zážitky

Místo vypisování na Messengeru si s kamarádkou domluvte kafé naživo a vyrazte ven. Dnes se bohužel vztahy přemístily na síť a často máme přehled i o lidech, které jsme léta osobně neviděli. Pokud jsou to lidé, které máte daleko, dá se to pochopit. Často jsou to ale přátelé a známí, kteří bydlí nedaleko od nás.

Stanovte si hranice

Určete si přesně, kolikrát za den budete kontrolovat emaily, sledovat facebook a odpovídat na zprávy. Vyvarujete se tak bezmyšlenkovitému brouzdání po sociálních sítích. A hlavně ušetříte čas. Ze začátku začněte např. 3x denně a postupně ubírejte.

Udělejte si detox

Stejně, jako když držíte klasický detox, stanovte si dobu, kdy budete držet digitální detox. To znamená, že si dejte dny, kdy vynecháte digitální mánii úplně. Ideálně se vydejte na místo, kde není wifi a stopněte si na pár dní data. Jednoduše se odpojte a zjistíte, kolik máte najednou volného času.

Digitální detox jako výzva

Možná vám ze začátku přijde digitální detox jako výzva, ale uvidíte, že se vám mnohonásobně vyplatí. Budete tak mít prostor pro své myšlenky a hlavně čas věnovat se sama sobě. Uvědomíte si, kam se chcete (nejen) se svým půvabem dál posunout a zjistíte, stejně jako já, že život nabírá jiný směr.

Komentáře