Jak konečně zhubnout

Říkala jste si, že po Vánocích naběhnete na dietu a zhubnete konečně těch 5 – 10 kilo, které se vám stále nedaří dát dolů. Našla jste si řešení, jak konečně zhubnout. Nadšeně jste upravila svůj jídelníček a začala počítat kalorie.

Jenže po pár týdnech nadšení opadlo. Kila byla zpátky a vy naštvaná sama na sebe, že jste zase selhala. Jak konečně opravdu zhubnout, bez zbytečného jojo efektu? Tomu se podíváme na zoubek v dnešním článku.

Jak konečně zhubnout?

Nežrat! Tahle odpověď mě napadla jako první, když jsem se znovu pokoušela naběhnout na redukční režim. Jasně, jídlo je alfa a omega úspěšného hubnutí, jenže jak to udělat, abyste nemusela být až do konce života na redukčním jídelníčku? Tím jsem si lámala hlavu několik let.

Když mi bylo dvacet, byla jsem chodící encyklopedie dietních jídelníčků. V knihovně mi už paní knihovnice automaticky rezervovala nejnovější knížky o hubnutí. Moje babička mi tehdy říkala, že jsem měla jít studovat na dietologickou sestru, protože bych svými vědomostmi strčila leckoho do kapsy. Jenže co mi to bylo platné, když jsem se na sebe podívala do zrcadla a viděla v něm jen hromadu tuků.

Když jsem si při škole přivydělávala jako nutriční poradce jedné firmy, dodržovala jsem tři měsíce jejich jídelníček. Poctivě a bez prohřešku. Ráno jsem do sebe nalila jejich koktejl, pak držela jejich jídelníček a prolévala se do toho “zázračným” čajem. A výsledek?

Nezhubla jsem ani gram. Váha zůstala přesně tam, kde jsem začínala. Byla jsem z toho hotová a při každém pohledu do zrcadla se mi chtělo brečet.

Hlava mapa

Byla jsem zničená od všech fungujících jídelníčků a doplňků stravy, které všem fungovaly, jenom mě ne. Začala jsem více přemýšlet, v čem je jádro pudla a zjistila, pro mě tehdy šokující věc. Hubnutí začíná v hlavě. Dostala jsem se tehdy ke knížce, u které mi padala brada.

“Hubnutí začíná v hlavě,” utkvělo mi v paměti při prvním prolistování v knikupectví. Doma jsem se začetla a nestačila se divit. Vykašlala jsem se tehdy na všechny diety a začala jíst všechno, na jsem měla chuť. Přestala jsem řešit, jak konečně zhubnout.

Po měsíci jsem si jen tak ze srandy stoupla na váhu. Měla jsem dole kilo. Uvědomila jsem si, že jsem parkrát nedojedla všechno, co jsem měla na talíři. Jednou mi tam zůstal brambor, po druhé dokonce půlka porce, protože jsem byla sytá. A to bylo ono. Když jsem si přestala zakazovat, co můžu jíst a kdy, neměla jsem tendenci najíst se do zásoby.

Během půl roku jsem zhubla 15 kg, bez jakéhokoliv odpírání a tlaku. Díky několika tipům, o které se s vámi podělím.

Dovolte si jíst všechno

Když si řeknete, že tohle nesmíte jíst, budete na to mít ještě větší chuť. Nemusíte nutně sníst celou čokoládu na posezení, ale když na ni máte chuť, jednoduše si ji dejte. Jezte ji pomalu a dovolte si ji vychutnat. Máte chuť na palačinky nebo vajíčka. Dejte si je a dovolte si je vychutnat všemi smysly. Po nějaké době zjistíte, že si zeleninový salát vychutnáváte, protože na něj máte chuť. Ne proto, že je součástí vašeho dietního jídelníčku.

Jezte v klidu

Udělejte si na jídlo čas a prostor a jezte v klidu a pomalu. Jídlo si na talíř můžete i pěkně naaranžovat, ať potěšíte i své oko. Budete tak mít tendenci jíst méně. Vypněte televizi a časopis si nechejte na později. Vnímejte každé sousto. Vyhýbejte se jídlu ve spěchu a během cesty do práce. Potěšíte tím i svůj žaludek.

Hýbejte se

Pohyb je nejen zdravý, ale dokáže vám navodit dobrou náladu. Nemusíte nutně trávit každou volnou chvilku v posilovně. Vyberte si sport, který vám bude vyhovovat. Nebo choďte. Vyražte jednou do práce pěšky a nechte auto doma. Udělejte si každý den menší procházku, nebo si běžte zaběhat.

Zamilujte se do sebe

Najděte si na svém těle část, která se vám líbí a zaměřte se na ni. Můžou to být pěkné oči, nebo husté vlasy. Možná se vám líbí vaše ruce. Pak se na ně každý den zaměrujte. Pečujte o sebe. Vyměňte vytahané džíny a dlouhý svetr za něco šmrncovního, v čem se cítíte dobře. A nemusí to být nutně vysoké podpatky, pokud se v nich necítíte dobře.

Kila nejsou všespásná

Neodolatelnou ženou můžete být hned teď, nemusíte k tomu mít nutně hned o 10 kg míň. Když se oprostíte o neustálou kontrolu své váhy, uvidíte, jak vám kila pujdou pěkně dolů. Možná i upravíte svůj jídelníček, ale nebude to jen kvůli hubnutí. Možná si říkáte, že se začnete cítit líp, jakmile zhubnete.

Ze své zkušenosti vím, že sebedůvěra není jen o váze. Každá z vás má něco, v čem jste jedinečná. Zaměřte se na své přednosti a začněte si každý den svého života vychutnávat naplno.

 

Komentáře