Jak zlepšit kvalitu svého života

Říkáte si občas, že byste chtěla změnit svůj život? Možná se o to už nějakou dobu snažíte, ale nevíte přesně jak. Lecco jste už vyzkoušela, ale stále jedete ve stejných zajetých kolejích.

Co ovlivňuje kvalitu vašeho života

Možná tušíte, možná taky ne. Nebudu vás napínat. Jsou to vaše myšlenky. Vaše myšlenky totiž utváří vaši každodenní realitu. Pokud ve svém životě řešíte situace, které se vám nelíbí, potřebujete začít u svých myšlenek. Odehrávají se ve vaší hlavě stále, ať už je vnímáte nebo ne. Dostanou se až do podvědomí, kde utváří vaše pocity.

Myšlenky = (n)emoce

Myšlenky, které vás během dne napadnou, utváří vaše emoce. Často jste možná podrážděná a nemáte k tomu pádný důvod, nebo jste smutná. Můžou za to právě myšlenky, které se ve vás odehrávají. Vaše pocity vám pak mohou natropit v životě pěknou paseku. Od vztahu, práce, až po zdraví.

Proč má placebo efekt u nemocných takový úspěch? Protože si myslí, že dostávají svou dávku léku místo cukru. Věří tomu, že jim pomůže. A v hodně případech se tak děje. Proto nepodceňujte sílu své mysli. Je větší, než si na první pohled dokážete představit.

Svými emocemi si můžete v životě způsobit mnoho patálií. Když si budete dlouho udržovat nepříjemné myšlenky, budete ve svém životě nešťastná. A nezpůsobuje to váš partner, kolega v práci nebo mladší sestra. Je to vyzařování z vašeho nitra. Tím k sobě přitahujete situace, které se vám nelíbí.

Jak zlepšit kvalitu svého života

Možná vás napadne změnit své myšlenky. Začnete se naráz snažit. Jenže… Po nějaké době zjistíte, že se vám nedaří. Tolik se snažíte své myšlenky změnit, ale výsledky nikde. Jste smutná a po nějaké době začnete přemýšlet, jak zlepšit kvalitu svého života.

V čem je jádro pudla

Snažíte se tak moc, až to nejde. Tlačíte na výsledek ale on nikde. Kde je jádro pudla? V přehnané snaze. Teď si asi říkáte, že jsem se zbláznila. Dobře, pojďte se spolu se mnou podívat na jeden příklad.

Stojíte na zahradě a zaléváte záhonky hadicí. Voda teče, máte hotovo. Řeknete si, že se vám nechce chodit na druhou stranu zahrady, abyste vypnula vodu. Napadne vás myšlenka, že konec hadice ucpete, aby voda přestala téct. Dáte si záležet a chvíli se vám i daří. Jenže po krátké chvilce špunt uletí a voda se začne valit dál, ještě silněji než předtím.

Stejné je to u snahy násilně změnit své myšlenky. Když budete negativní myšlenky přebíjet násilně afirmacemi, budete sama v sobě vyvolávat stejný protitlak, jako v ucpané hadici.

Kde začít

Než násilně začnete měnit své myšlenky, začněte je nejdřív pozorovat. Během dne vnímejte, na co myslíte. Když jedete v autě nebo jdete po ulici, vnímejte naplno, na co zrovna myslíte. Nic neměňte, jen pozorujte. Vydržte to 24 hodin.

Na co jste během dne myslela? Od těchto myšlenek se odvíjí váš život. Teprve když si je uvědomíte a připustíte, že tu jsou a akceptujete je, můžete je začít měnit. Akceptací snížíte tlak, který by vyvolal další protitlak.

Než začnete cokoliv měnit, naslouchejte sama sobě. Vnímejte své pocity a zůstávejte sama sebou.

Komentáře